Köpvillkor
Dessa köpvillkor gäller när du som kund lägger en beställning på www.adoro.se
Priser
Samtliga priser är angivna i svenska kronor och du väljer själv om produkterna skall anges inklusive eller exklusive moms (för närvarande 12% på choklad, kakor, olivolja och andra delikatesser. 6% på böcker och 25% på övriga varor och 12% moms på frakt).
Priserna som gäller är de priser som finns angivna i e-butiken den dag du gör din beställning.
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden.
Det totala priset för din beställning inklusive eventuell fraktkostnad hittar du i varukorgen.
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av:
Adoro AB
Örkroken 25
138 40 Nacka
08-7898989
info@adoro.se
Org nr: 556591-8595
Orderbekräftelse
En automatisk orderbekräftelse med orderstatus skickas till den e-postadress som uppgetts vid beställningen.
Spara orderbekräftelse för eventuell kontakt med vår kundservice.
Betalningsvillkor
Som privatkund kan du enkelt betala med Klarna Checkout- kort, swish eller faktura.
Som företag kan ni välja att bli fakturerade av Adoro AB, kreditkontroll sker alltid innan leverans. Efter godkänd kreditkontroll ges upp till 30 dagars betalningstid.
Som betalande kund med kort (Visa, Mastercard eller Maestro) hos Adoro AB ska du ha vara minst 18 år fyllda. Ditt kort debiteras direkt vid köp.
Leveransvillkor
Vid beställning hos Adoro sker leverans normalt sett inom 1-3 arbetsdagar, om inte annat anges när du får din orderbekräftelse.
Fraktkostnad för privatkund är 65kr för order under 395kr. För ett ordervärde över 395kr ges fri frakt.
Vi levererar med PostNord hem i brevlådan eller DHL till närmaste ombud. Ett tillval av DHL hemleverans för 250kr är möjlig.
Paket som skickas till ombud ligger kvar i 14 dagar, därefter skickas paketet i retur till Adoro AB. Ta med sändningsnummer samt legitimation när du hämtar ut ditt paket. Adoro AB ansvarar ej för returer, vid nytt utskick debiteras kund för en ny frakt 65kr plus returfrakt 135kr.
Paket till företag skickas med DHL till angiven företagsadress, du är själv ansvarig att någon är på plats för att ta emot ditt paket dagtid mellan 8-17. Vid leveranshinder har Adoro rätt att fakturera eventuella extra kostnader som DHL tar.
Lager
Vår förhoppning är att alla varor som finns i vår e-butik skall finnas i lager. Vi reserverar oss dock mot eventuella slutförsäljningar som inte hunnit uppdateras på hemsidan.
Byte, retur och ångerrätt
Vi följer de lagar och föreskrifter som finns på området. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte byte och ångerrätt på så kallade färskvaror som bl. a konfektyr och delikatesser som lämnat vårt lager.
Fram till dess att din order inte lämnat vårt lager kan du ångra och då makulera din beställning till oss på order@adoro.se eller ringa 08-7898989.
Naturligtvis ersätter vi trasiga, felaktiga eller fellevererade produkter. Du kontaktar då oss på order@adoro.se med bilder samt beskrivning på ditt ärende inom 3 dagar efter att du fått din leverans. I de fall då felaktig leverans skett från vårt lager står Adoro för kostnad av ny frakt eller i annat fall återbetalning av de produkter som blivit felaktiga. Återbetalning sker då antingen via Klarna faktura eller angivet bankkonto.
Reklamation
Vid alla typer av reklamationer, (dock ej transportskador) ber vi dig kontakta oss på info@adoro.se snarast, dock senast 14 dagar från det att du beställt dina varor.
Om du av någon anledning har fått fel/för få/för många produkter eller en defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående på info@adoro.se så att vi kan korrigera felet. Ersättningsleveransen sker helt på Adoros kostnad.
Vid reklamation, vänligen uppge ordernummer, vilka varor det gäller samt hur vi lättast når dig. Förklara även problemet så att vi lättare och snabbare kan hjälpa dig.
OBS! Skicka inget i retur utan att ha varit i kontakt med oss först, du behöver få reklamationen godkänd för att få returportot betalt.
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.
Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Har du frågor gällande beställning, betalning och leverans?
Kontakta vår kundservice på vardagar mellan 8.30-16 per telefon 08-7898989 eller skicka ett mail till info@adoro.se
ADORO AB
Örkroken 25
138 40 Älta